Definicje
Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Michał Puciński, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 8791531441, REGON 871617341.
Nabywca – Osoba fizyczna lub prawna zawierająca ze Sprzedawcą Umowę poprzez zakup usług i towarów przy pomocy Serwisu Internetowego lub osobiście oraz osoba na rzecz której dokonano nabycia usługi.
Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Serwis Internetowy – System rezerwacji i sprzedaży usług i towarów prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem url https://737flight.pl.
Umowa – Umowa zawarta za pośrednictwem Serwisu Internetowego.
Usługa – Symulacja lotów odwzorowująca zachowanie prawdziwego samolotu przy użyciu Symulatora Lotów.
Miejsce Świadczenia Usług – Lokal, w którym jest prowadzona działalność przez Sprzedawcę, znajdujący się przy ul. Bema 73/89, 87-100 Toruń.
Symulator Lotów – Urządzenie składające się z odwzorowanego kokpitu samolotu oraz systemu wizyjnego, służące do prowadzenia symulacji lotów odwzorowujących zachowanie prawdziwego samolotu.
Operator Płatności – Blue Media, umożliwiający dokonanie płatności przez Nabywcę podczas zakupu usług i towarów w Serwisie Internetowym.
Rezerwacja – Sposób zakupu Usługi polegający na wskazaniu przez nabywcę z góry określonego terminu realizacji Usługi.
Voucher – Dokument uprawniający do realizacji Usługi w terminie wskazanym jako okres ważności, przy czym podstawą realizacji Usługi jest podanie numeru Vouchera oraz wybranie terminu jego realizacji, który nie będzie późniejszy niż termin ważności.
Regulamin – Niniejszy Regulamin wraz z ewentualnymi załącznikami stanowiącymi jego integralną część.
Postanowienia ogólne
Regulamin określa standardowe zasady i warunki mające zastosowanie do rezerwacji i zakupu usług i towarów pomiędzy Sprzedawcą i Nabywcą, oferowanych w Serwisie Internetowym.
Umowy zawierane pomiędzy Sprzedawcą a Nabywcą podlegają prawu polskiemu.
Usługi oferowane za pośrednictwem Serwisu Internetowego są realizowane w Miejscu Świadczenia Usług.
Każdorazowe odwiedziny Serwisu Internetowego oznaczają akceptację niniejszego Regulaminu.
Zawarcie i realizacja umowy
- Sposoby zawarcia umowy:
- Umowa może być zawarta przez użytkownika za pośrednictwem Serwisu Internetowego lub osobiście w Miejscu Świadczenia Usług.
- Zawarcie Umowy w Serwisie Internetowym wymaga podania przez Nabywcę jego następujących danych: imię i nazwisko, adres e-mail oraz numer telefonu.
- Nabywca poprzez zawarcie Umowy dokonuje zakupu jednego z dwóch sposobów realizacji Usługi:
- Rezerwacji polegającej na wskazaniu w Serwisie Internetowym określonego terminu realizacji Usługi obejmującego datę i godzinę,
- Vouchera polegającego na zakupie dokumentu uprawniającego do realizacji Usługi najpóźniej w ostatnim dniu jego ważności.
- Etapy zawierania umowy:
- Rezerwacja:
- Nabywca dokonuje wyboru rodzaju Usługi.
- Nabywca dokonuje wyboru terminu realizacji Usługi za pośrednictwem Serwisu Internetowego lub osobiście w Miejscu Świadczenia Usług pośród dostępnych terminów.
- Nabywca podaje swoje dane (imię i nazwisko, adres e-mail oraz telefon) w celu zawarcia Umowy i dokonania rezerwacji terminu.
- Nabywca dokonuje płatności z góry za wybraną Usługę za pośrednictwem Operatora Płatności, a w przypadku zakupu osobistego bezpośrednio w Miejscu Świadczenia Usług.
- Po potwierdzeniu dokonania płatności, Nabywca otrzymuje potwierdzenie dokonania rezerwacji w formie elektronicznej.
- Voucher:
- Nabywca dokonuje wyboru rodzaju Usługi.
- Nabywca podaje swoje dane (imię i nazwisko, adres e-mail oraz telefon) w celu zawarcia Umowy.
- Nabywca dokonuje płatności z góry za Voucher na wybraną Usługę za pośrednictwem Operatora Płatności, a w przypadku zakupu osobistego bezpośrednio w Miejscu Świadczenia Usług.
- Po potwierdzeniu dokonania płatności, Nabywca otrzymuje Voucher w formie elektronicznej (plik PDF) za pośrednictwem e-maila lub w formie papierowej w przypadku zakupu bezpośrednio w Miejscu Świadczenia Usług.
- Umowa zakupu Rezerwacji lub Vouchera zostaje zawarta w chwili potwierdzenia dokonania płatności.
- Płatność:
- Wszystkie ceny w Serwisie Internetowym są podane w polskich złotych i są kwotami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- Nabywca zobowiązuje się do uregulowania opłaty w ciągu 1 godziny od momentu dokonania zakupu. Chwilą dokonania płatności jest informacja o jej wpłynięciu za pośrednictwem udostępnionych w Serwisie Internetowym kanałów płatności lub uregulowanie należności w Miejscu Świadczenia Usług.
- Umowa zostaje zawarta z chwilą otrzymania płatności przez Sprzedawcę. Nabywca otrzyma za pośrednictwem wiadomości e-mail potwierdzenie zawarcia Umowy i jej warunków. Sprzedawca prowadzi ewidencję sprzedaży przy użyciu kasy fiskalnej. Nabywca może zgłosić żądanie wystawienia faktury, które jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wystawienie i otrzymanie faktury elektronicznej doręczanej za pośrednictwem wiadomości e-mail. W przypadku podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, wystawienie faktury będzie możliwe jedynie w przypadku, gdy nabywca podał numer NIP przed zawarciem Umowy.
- Brak uiszczenia opłaty w przewidzianym terminie spowoduje anulowanie dokonanej transakcji.
- Nabywca może złożyć reklamację na anulowanie transakcji w terminie 6 godzin od otrzymania wiadomości e-mail z informacją o jej anulowaniu. W tym celu Nabywca jest zobowiązany przesłać potwierdzenie płatności na adres e-mail udostępniony w Serwisie Internetowym. Sprzedawca rozpozna reklamację do końca dnia roboczego następującego po dniu złożenia reklamacji. Reklamacje złożone po terminie lub niespełniające wymogów nie będą rozpatrywane.
- W przypadku uznania reklamacji Sprzedawca umożliwi Nabywcy realizację Umowy w terminie wynikającym z Rezerwacji, o ile termin ten wciąż pozostaje do dyspozycji. Jeżeli termin pierwotnej Rezerwacji nie jest dostępny, Sprzedawca i Nabywca uzgodnią nowy termin realizacji Umowy.
- Kwota uiszczona przez Nabywcę z przekroczeniem terminu wskazanego w punkcie 2 lit. d ppkt i Regulaminu będzie mogła być rozliczona w celu dokonania opłaty przy następnej transakcji.
- Realizacja umowy:
- Sprzedawca realizuje Umowy w Miejscu Świadczenia Usług.
- Umowy są realizowane w terminach i na warunkach w nich zawartych, w szczególności w zakresie rodzaju i długości Rezerwacji lub Vouchera, w tym okresu jego ważności.
- Nabywca jest zobowiązany przybyć do Miejsca Świadczenia Usług najpóźniej na 10 minut przed wynikającym z Umowy terminem
- Nabywca jest zobowiązany okazać dowód tożsamości. Rozpoczęcie korzystania z Usługi oznacza wyrażenie zgody na warunki świadczenia usług przez Sprzedawcę. Na żądanie Sprzedawcy, Nabywca lub Korzystający jest zobowiązany podpisać oświadczenie o wyrażeniu zgody na warunki świadczenia usług przez Sprzedawcę.
- Nabywca może wskazać osobę trzecią (dalej jako „Korzystający”) do realizacji uprawnień wynikających z zawartej Umowy, wówczas Korzystający powinien wykonać obowiązki wynikające z niniejszego pkt 3 Regulaminu.
- Jeżeli Korzystający jest niepełnoletni lub nie dysponuje pełną zdolnością do czynności prawnych i składania oświadczeń woli, wówczas konieczne jest złożenie przez jego przedstawiciela ustawowego w Miejscu Świadczenia Usług oświadczenia o wyrażeniu zgody na warunki świadczenia usług przez Sprzedawcę oraz złożenia oświadczenia o wyrażeniu zgody na korzystanie z Symulatora Lotów przez osobę pozostającą pod jego opieką.
- Brak spełnienia wymagań wskazanych w pkt 3 lit. c – f Regulaminu jest podstawą odmowy realizacji Usługi przez Sprzedawcę.
- Nabywca może dokonać zmiany rezerwacji nie później niż na 24 godziny przed terminem realizacji Umowy. W takiej sytuacji zostanie wskazany nowy termin realizacji Umowy. Sprzedawca zastrzega sobie prawo naliczenia opłaty dodatkowej za zmianę terminu rezerwacji, w wysokości wskazanej w Serwisie Internetowym.
- Realizacja vouchera:
- W przypadku wcześniejszego zakupu Vouchera i uiszczenia za niego opłaty za pośrednictwem Operatora Płatności lub w Miejscu Świadczenia Usług, Nabywca dokonuje rezerwacji terminu wykonania Umowy przez Sprzedawcę za pod numerem telefonu 536-737-737 lub osobiście w Miejscu Świadczenia Usług. Nabywca otrzymuje potwierdzenie dokonania rezerwacji w formie elektronicznej.
- Termin realizacji Vouchera wskazany przez Nabywcę lub Korzystającego nie może być późniejszy niż ostatni dzień okresu jego ważności.
- W przypadku braku wykorzystania Vouchera w okresie ważności, Nabywca lub Korzystający tracą możliwość realizacji Usługi. Brak wykorzystania Vouchera nie jest podstawą żądania zwrotu uiszczonej zapłaty, z uwagi na pozostawanie Sprzedawcy w gotowości do realizacji Usługi przez cały okres ważności Vouchera.
- Do realizacji Voucherów stosuje się odpowiednio pkt 3 niniejszego rozdziału Regulaminu.
- Odstąpienie od umowy
- Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży produktu zakupionego w Serwisie Internetowym w ciągu 14 (czternastu) dni kalendarzowych bez podawania przyczyny oraz bez ponoszenia kosztów.
- Prawo odstąpienia w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych przysługuje Konsumentowi także w przypadku zakupu Rezerwacji lub Vouchera bezpośrednio w Miejscu Świadczenia Usług.
- Bieg terminu do odstąpieniu od Umowy rozpoczyna się od dnia jej zawarcia.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży można złożyć poprzez jego wysłanie na adres Sprzedawcy lub na adres poczty elektronicznej: [email protected]. W celu złożenia oświadczenia można skorzystać z formularza dostępnego TUTAJ.
- W razie uznania odstąpienia od Umowy za skutecznie złożone, umowę uważa się za niezawartą. Zwrot uiszczonych przez Konsumenta płatności nastąpi w terminie 14 dni od odstąpienia w sposób, w jaki została uiszczona płatność.
- Nie można odstąpić od Umowy, jeśli Usługa została wykonana przed odstąpieniem.
- Reklamacje
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru lub usługi, Nabywca ma prawo do złożenia reklamacji na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego regulujące uprawnienia z tytułu rękojmi.
- Reklamację można złożyć poprzez wysłanie jej na adres Sprzedawcy lub na adres poczty elektronicznej: [email protected].
- Nabywca powinien w zgłoszeniu reklamacyjnym zawrzeć zwięzły opis wady, okoliczności i datę jej wystąpienia, swoje dane kontaktowe oraz żądanie w związku z wadą towaru lub usługi.
- Sprzedawca ustosunkuje się do zgłaszanej reklamacji w terminie 14 dni. Jeżeli Nabywcą jest Konsument, w przypadku braku odpowiedzi we wskazanym terminie uważa się, że żądanie zostało uznane za uzasadnione.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich)
- Wymagania techniczne
- Do korzystania z Serwisu Internetowego niezbędne jest korzystanie z urządzenia końcowego, które spełnia następujące warunki:
- posiada dostęp do internetu,
- posiada zainstalowaną przeglądarkę internetową umożliwiającą przeglądanie stron www z włączoną obsługą plików cookies.
- Przetwarzanie danych osobowych
- Zgodnie z wymaganiami zawartymi w art. 13, 14 i 15 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej jako RODO, informujemy, że:
- Administratorem przekazanych przez Panią / Pana danych osobowych zwanych dalej danymi, jest firma Michał Puciński ul. Paproci 5c, 87-134 Stary Toruń, NIP: 8791531441
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne
- Przekazanie tych danych jest konieczne do zrealizowania usługi
- Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora w celu świadczenia usług i sprzedaży towarów oraz wypełniania obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także ochrony prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora. Dane związane z marketingiem i promocją są przetwarzana na podstawie zgody. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust . 1 lit. a, b, c oraz f RODO.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny dla wykonania umowy, jednak z uwzględnieniem przepisów wymagających przechowywanie dokumentacji podatkowej i rachunkowej przez co najmniej 5 lat. W przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody, są one przechowywane przez okres, na jaki zgoda została udzielona lub do jej wycofania.
- Każdy ma prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo przenoszenia danych w zakresie uregulowanym ww. Rozporządzeniem.
- Każdy ma prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo przenoszenia danych w zakresie uregulowanym ww. Rozporządzeniem.
- Podanie danych osobowych przez Nabywców jest dobrowolne, jednakże jest niezbędne do zawarcia Umowy i realizacji Usług. Sprzedawca przetwarza dane osobowe jedynie w celu zawarcia i realizacji usług, a w przypadku wyrażenia zgody także w celach marketingowych.
- Klient podając dane oświadcza, że podane przez niego dane osobowe są jego danymi i są aktualne
- Jeżeli Nabywca wybierze sposób płatności za pomocą Operatora Płatności, to wyraża tym samym zgodę na przekazanie jego danych osobowych Operatorowi Płatności, w zakresie niezbędnym dla zrealizowania tej usługi.
- W przypadku wskazania przez Nabywcę osoby trzeciej jako Korzystającego, Nabywca oświadcza, że uzyskał zgodę tej osoby na udostępnienie Sprzedawcy jej danych osobowych w celu zawarcia i wykonania Umowy.
- Administrator nie planuje przekazywać danych osobowych do państw trzecich, ani nie wykorzystuje mechanizmów zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
- Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane przez Serwis Internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany treści niniejszego Regulaminu w dowolnym czasie, zamieszczając datę ostatniej modyfikacji.
- Niniejszy Regulamin jest dostępny w Miejscu Świadczenia Usług oraz w Serwisie Internetowym.